CEO Belvilla belooft compensatie voor gedupeerden na onverwachte annuleringen

Belvuilla

Vakantiehuizen-verhuurder Belvilla gaat Nederlandse vakantiegangers compenseren die door een fout in het boekingssysteem niet de villa kregen die zij hadden geboekt. De eigenaar van Belvilla, de 30-jarige miljardair Ritesh Agarwal, zegt dit vanavond toe in een uitzending van Radar.

De gedupeerden kregen zeer kort van tevoren te horen dat het huis dat zij geboekt hadden niet beschikbaar was, zo blijkt uit vele klachten die bij Radar binnenstroomden. 

Gedupeerden krijgen huur terug

Agarwal is, met zijn bedrijf OYO Hotels, eigenaar van 45.000 hotels en vakantiehuizen. Hij erkent dat de problemen zijn ontstaan door het zogeheten Smart Demand systeem van zijn bedrijf en vertelt Radar dat dit systeem per 1 maart stop is gezet. 

“Ik begrijp heel goed hoe vervelend het is als het huis geannuleerd wordt als je al in de auto zit. Wij hebben het systeem stopgezet, en zullen dit in de toekomst voorkomen”, aldus Agarwal, die sinds 2019 eigenaar van Belvilla is. Ook zegt hij in Radar toe dat gedupeerden niet alleen de huur terugkrijgen, maar ook de additionele kosten. 

Alternatief onderdak

Belvilla, zo vertellen verschillende gedupeerden in Radar, boekte het huurbedrag van de accommodatie terug aan de gedupeerden. Helaas kwam op verzoeken om compensatie voor andere gemaakte kosten, zoals vliegtickets en alternatief onderdak, geen reactie. Ook eigenaren van vakantiewoningen zitten met de handen in het haar. “Ik heb in korte tijd 5 boekingen binnen gekregen in periodes die al gereserveerd waren”, vertelt een huiseigenaar die verhuurt via Belvilla. 

Persoonlijk e-mailadres

Ritesh Agarwal zegt in de uitzending er persoonlijk op toe te zien dat de zaken opgelost worden, en geeft zelfs zijn persoonlijk email-adres [email protected]